Drobtinice

V naslednjih desetih letih, bo ena izmed trditev, ki jih boste zagotovo slišali, prav ta, da so živalske beljakovine eno izmed najbolj strupenih hranil.

~ dr. T. Colin Campbell

 

Obravnavati debelost kot neodvisno, izolirano bolezen je napačno. Tako obravnavanje debelosti usmerja našo pozornost k iskanju posebnih zdravil, s čimer prezremo druge bolezni, s katerimi je debelost tesno povezana. To pomeni, da žrtvujemo celovitost.

~ dr. T. Colin Campbell

 

 

Postavite v zibelko dojenčka skupaj z jabolkom in zajčkom. Če bo dojenček pojedel zajčka in se igral z jabolkom, vam kupim nov avto.

~ Harvey Diamond

 

Ali ste vedeli, da je harvardska študija med zdravstvenimi strokovnjaki pokazala, da je pri moških, ki dnevno spijejo dva ali več kozarcev mleka, skoraj dvakrat večja verjetnost za nastanek raka prostate, kot pri tistih, ki mleka ne pijejo?

~ Don Robertson

 

Ljudje radi slišijo dobre novice o svojih slabih navadah.

~ dr. John A. McDougall

 

Obstaja preprost, eleganten in poceni način za zmanjšanje porabe vode. To je nekaj, kar lahko naredimo že danes. Prehranjujmo se rastlinsko. Glede na stockholmski vodni inštitut je sprejetje prehrane, ki temelji na rastlinah, na svetovnem nivoju, edini način, da preprečimo veliko pomanjkanje hrane v naslednjih 40 letih. Po mojem mnenju vsak resen strokovnjak za vodno politiko, ki v razpravo ne vključi prehrane na rastlinski osnovi (in večina jih ne), zanemarja najbolj učinkovito in morda edino realistično rešitev svetovnega pomanjkanja vode.

~ Alison H. Jones

 

V 12 letih kar opravljam kirurške posege za zmanjšanje telesne teže, še nikoli nisem operiral vegetarijanca. Nihče se ne redi od brokolija. Nihče ne pride k meni in reče: “Jem preveč grozdja.”

~ dr. Garth Davis

 

Kako dobro jesti, se naučimo tako, da dobro jemo. Z vajo postaja to vse lažje. Vzdrževanje optimalne telesne teže skozi celo življenje, je cilj, katerega dosežete s konstantnim dobrim prehranjevanjem. Drastični pristopi k uravnavanju telesne teže vas ne naučijo ničesar o vzdrževanju teže in so lahko frustrirajoči.

~ dr. Douglas Graham

 

Če torej povprečnemu človeku rečemo, da je za pridobitev zdravja potrebno nehati jesti živalske izdelke, ta informacija ne bi bila zadostna. Če povprečen človek samo odstrani živalske izdelke iz svoje prehrane in je več ne-živalskih izdelkov, ki jih je jedel tudi do sedaj, bo lahko v veliko večji nevarnosti kot prej. Obstaja veliko zelo slabih veganskih izbir in čisto možno je jesti v popolnosti vegansko in strašno nezdravo prehrano.

~ Alan Goldhamer, D.C.

 

Velikokrat so me vprašali, “Ti si zdravnik, zakaj torej govoriš proti stroki in svojim kolegom? Odgovor je preprost: Nikoli nisem prisegel, da bom ščitil finančne interese medicinske industrije.

~ dr. John A. McDougall

 

V domačem okolju, ki ponuja pravo, polnovredno hrano, prehrana ne rabi več biti težava. Naj vaši otroci jedo tako dosti ali tako malo, kot želijo. Normalen otrok bo sam reguliral in užival zdravo prehrano, v zdravem domačem okolju. Vendar pa to ne pomeni, da lahko otroci to storijo v današnjem toksičnem okolju polnem predelane hrane. Od otrok se ne more pričakovati, da bodo izbrali polnovredno uravnoteženo prehrano, ko se soočajo s tako veliko nenaravnimi in nezdravimi izbirami.

~  Joel Fuhrman M.D.,
Disease-Proof Your Child: Feeding Kids Right

 

Živinorejska industrija je prispevala k več ameriškim smrtim kot vse vojne tega stoletja, vse naravne katastrofe in vse prometne nesreče skupaj.

~ dr. Neal Barnard

 

In še vedno boste morda protestirali, “Kaj pa človek, ki pije kot riba, kadi kot peč, jé kot prašič in je kljub temu star 85 let?”. Po isti analogiji se lahko občasno peljete iz San Francisca v Los Angeles pri 190 km/h in pridete na cilj – ampak ne stavite na to. Mogoče samomor prvič ni uspešen, ampak poskusite ponovno. Možnosti so vsakič boljše.

~ dr. Walter Bortz

 

Kako lahko okrepim svoj imunski sistem s prehrano? Najboljši način za krepitev imunskega sistema je z uživanjem veliko rastlinske hrane in izključevanjem maščob z vašega jedilnika. Vitamini v rastlinah, zlasti vitamina C in E, hkrati s selenom, priskrbijo odlične antioksidante in okrepijo vaš imunski sistem. Večina maščob slabi imunski sistem, zato je znižanje količin zaužitih maščob pomembno za užinkovito delovanje imunskega sistema. S tem boste izboljšali sposobnost vaših naravnih obrambnih celic v boju z vsiljivci.

~ Polnovreden.si

 

Diabetes ni več stanje, s katerim enostavno morate živeti. Ne rabi se počasi in neizogibno slabšati. Ravno nasprotno. Če imate diabetes, je čas, da vzamete življenje v svoje roke.

~ dr. Neal Barnard

 

Ključna strategija za obvladovanje stresa je, da dosledno vlagate v svoje zdravje, tako da boste imeli nekaj maneverskega prostora v vašem varovalnem pasu zdravja, ko vam bo življenje poslalo težave.

~ dr. Douglas Lisle

 

Ko enkrat poznate povezavo med prehrano in zdravjem, je lahko opazovanje drugih ljudi resnično grozljiv prizor. Videti je nekako tako, kot če bi opazovali trk dveh vlakov v počasnem posnetku. Nekoč sem bil v restavraciji in sem opazoval žensko 60-ih let, ki je uporabljala masko za kisik in je jedla hamburger z ocvrtim krompirčkom. Zaradi takšnih prizorov človek kar zmaje z glavo in se vpraša: “Ali bodo kdaj dojeli?”

~ dr. Douglas Lisle

 

Slišal sem, da je nek zdravnik poimenoval shujševalne diete z visoko vsebnostjo beljakovin in maščob, ter z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov, kar “diete za zbolet”, s čemer se strinjam. Shujšate lahko tudi s kemoterapijo ali če postanete odvisni od heroina, vendar tudi tega ne bi priporočal.

~ dr. T. Colin Campbell

 

Vse velike populacije vitkih, zdravih ljudi, skozi vso preverljivo človeško zgodovino, so dobile glavnino svojih kalorij s škrobno hrano. Primeri nekoč zdravih ljudi so Japonci, Kitajci in ostali Azijci s svojim sladkim krompirjem, ajdo in/ali rižem; Inki v Južni Ameriki s krompirjem; Maji in Azteki v Medmorski Ameriki s koruzo; in Egipčani na Srednjem vzhodu s pšenico.

~ dr. John A. McDougall

 

Kljub očitnemu uspehu zdrave rastlinske prehrane, nekateri kritiki trdijo, da je taka prehrana skrajna. Kaj zagotavlja zahodnjaška prehrana? Da bo letos v tej državi pol milijona ljudi, ki jih bo treba odpreti po sredini trupa, jim razkriti srce, iz nog jim bodo potegnili žile in jim jih prišili na srce. Nekaterim se zdi skrajno to.

~ Caldwell B. Esselstyn, Jr., M.D.

 

Prepogosto proces spreminjanja preveč zapletemo. Čakamo na veliki trenutek, prelomno točko ali navdih. Pozabite. Preprosto začnite. Mogoče vam ne bo uspelo. Mogoče se tega ne boste držali. Mogoče težave ne boste premagali ta mesec ali pa to leto. Nič hudega. Si želite znebiti se slabe navade? Preprosto začnite.

~ dr. Douglas Lisle

 

Namesto, da vaši otroci posedajo pred TV zaslonom, zlasti v nedeljo zjutraj, jih odpeljite na sprehod, na kolesarjenje ali v park. Spodbujajte jih k športnemu udejstvovanju in drugim aktivnostim. Poskrbite za njihovo aktivnost in se zabavajte z njimi. Razložite jim, kaj dejansko pomeni zdrava hrana in jih poučite o pomembnosti vrtnarjenja in samooskrbe.

~ Jeff Novick, M.S., R.D.

 

Namesto, da štejete kalorije, se raje osredotočite na vključevanje polnovredne rastlinske prehrane z nizko energijsko gostoto. Takšna hrana je lahka in polna hranil.

~ Polnovreden.si