Graf kalorične gostote

Načelo kalorične gostote se ukvarja s tem, koliko kalorij ima neko živilo na enoto teže, in kakšen vpliv ima to dolgoročno na naše telo, zdravje, počutje… Raziskave so pokazale, da je gostota 550 kcal na funt teže (približno 1200 kcal / kg) tista gostota, ob kateri so ljudje dolgoročno ostali na optimalni telesni teži in bili ob tem siti. V grafu so prikazana različna živila in njihova kalorična gostota.
PS: to ne pomeni, da je potrebno jesti samo tista živila, ki imajo optimalno kalorično gostoto, je pa priporočljivo, da je dolgoročna kalorična gostota optimalna

Nižjo kalorično gostoto imajo neprocesirana rastlinska živila, bolj kot pa so živila procesirana, višjo kalorično gostoto imajo.
Na kalorično gostoto vpiva tudi sestava makrohranil nekega živila. Makrohranila (ogljikovi hidrati (OH), beljakovine (B) in maščobe (M)) so hranila, ki jih telo lahko spremeni v energijo, količina te energije pa se meri v kilokalorijah (kcal).
Tako imajo OH in B 4 kcal na gram teže, maščobe pa približno dvakrat več, 9 kcal/g. Olja so 100% maščoba, zato imajo največjo kalorično gostoto med vsemi živili.
Kalorično gostoto živilu zmanjšujejo vlaknine, ki pa so pri procesirani hrani zmanjšane ali odstranjene. Najnižjo kalorično gostoto ima zelenjava, sledi sadje, neprocesirani ogljikovi hidrati (škrobni gomolji, žita, škrobne buče) in stročnice.

Seveda o vsem tem ni potrebno razmišljat, ko se prehranjujemu s polnovredno rastlinsko prehrano. Pri takšni prehrani je povprečna dolgoročna kalorična gostota v večini primerov optimala že sama po sebi.

kaloricna-gostota-img

Video: http://youtu.be/9gTLpTq1nQk

Author: admin

Share This Post On