Moč vlaknin v polnovredni rastlinski prehrani

Vlaknine se nahajajo izključno v rastlinski prehrani. In bolj kot je ta prehrana nepredelana, več vlaknin vsebuje. Iz tega lahko zaključimo tudi naslednje: visoko predelana rastlinska prehrana sploh ne vsebuje vlaknin. Vlaknine so neprebavljive in brez kalorij, pa vendar igrajo v naši prehrani zelo pomembno vlogo. Količina vlaknin v prehrani nam lahko služi kot precej dobro merilo, kako zdrava je določena prehrana.

Poznamo topne vlaknine, ki se v večji količini nahajajo v sadju, zelenjavi, ovsu, ječmenu, stročnicah. Ta tip vlaknin upočasni absorbcijo sladkorjev in maščob v naš krvni obtok. Prav tako topne vlaknine pripomorejo k občutku polnosti in na tak način pomagajo pri ohranjanju zdrave telesne teže. Med ostale koristi topnih vlaknin v prehrani spadajo nižje ravni maščob in holesterola v krvi, nižje ravni krvnega sladkorja in nižji krvni pritisk. Druga vrsta vlaknin, netopne vlaknine, se med drugim nahaja v križnicah (brokoli, cvetača…), olupkih sadja in zelenjave, polnovrednih žitaricah, oreščkih, itd… Ta vrsta vlaknin pomaga proti zaprtju, ima laksativni učinek in pomaga pri premikanju vsebine našega debelega črevesa.
Pomembnost vlaknin v prehrani so pokazale že mnoge raziskave.
Nedavni izsledki EPIC raziskave “Intake of dietary fibre and risk of mortality”, ki je vključevala 452.717 moških in žensk, so npr. pokazali, da so imeli tisti z višjim vnosom vlaknin nižjo stopnjo smrtnosti, še posebej pri srčno-žilnih, prebavnih, dihalnih in vnetnih boleznih. Z vsakim povečanjem vnosa vlaknin za 10g, se je stopnja smrtnosti zmanjšala za 10%.

Zanimivo je tudi, da dodajanje izoliranih vlaknin k sicer predelani prehrani nima enakega učinka, kot uživanje nepredelane prehrane, ki v celem paketu vsebuje tudi vlaknine. Prav tako je boljši učinek, če naprimer jemo celo sadje, kot pa da to sadje zblendamo.

Prevod: Aleš Kacijan

Vir: http://www.epic-oxford.org/publications/1675/intake-of-dietary-fibre-and-risk-of-mortality

Author: admin

Share This Post On