Temeljna priporočila in živila

Temeljna priporočila

Povzeto po priporočilih dr. Johna McDougalla in Jeffa Novicka:

  1. Osrednja hrana naj bodo minimalno predelana ali nepredelana rastlinska živila (sadje, zelenjava, škrobna zelenjava, škrobni gomolji, neprocesirana žita in stročnice).
  2. Hrana, ki jo uživate, naj bo čim bližje stanju “kot raste v naravi”, z minimalno obdelavo, ki ne vpliva na hranilno vrednost, in brez dodajanja škodljivih sestavin.
  3. Upoštevajte načela gostote kalorij, izbirajte živila, ki so kalorično ter hranilno zadostna in nasitna.
  4. Nizek SOS: ne uporabljajte (ali zelo zmanjšajte) dodano sol/natrij, olja/maščobe in sladkor/sladila.
  5. Raznolikost: jejte raznoliko hrano iz vsake od spodnjih priporočenih skupin živil.

Temeljna živila

Škrobne rastline

  • Žita: ječmen, oves, rjavi riž, kvinoja, ajda, rž, bulgur, kuskus, pšenica, koruza, divji riž, proso itd.
  • Polnovredne moke: ječmenova, riževa, ajdina, ržena, koruzna, sojina, čičerikina, pšenična, pirina, ovsena itd.
  • Polnovredne testenine brez jajc: pšenične, pirine, koruzne, riževe, ajdove itd.
  • Gomolji in korenine: krompir, sladki krompir, gomoljna zelena, tapioka itd.
  • Zimske buče: maslena, muškatna, hokaido in ostale vrste
  • Stročnice (fižol, leča, grah): azuki, rdeči fižol, mung, čičerika, rjavi fižol, beli fižol, rdeča leča, gorska leča, beluga leča, zelena leča, grah itd.

Sadje in zelenjava

  • Sadje: jabolka, banane, ananas, pomaranče, jagode, robide, maline, borovnice, kivi, kaki, breskve, nektarine, marelice, fige, slive, hruške itd.
  • Zelenjava: korenje, paprika, paradižnik, zelena, brokoli, cvetača, solata, špinača, ohrovt, zelje, jajčevec itd.

Author: admin

Share This Post On