Najboljši način, da ostanemo zdravi je, da ohranjamo naš imunski sistem močan. Moramo se zdravo prehranjevati, dovolj spati in zmanjšati stres na minimum. Kaj pa vadba? Ta pomaga ali ovira telo v boju proti okužbam? Epidemiološki dokazi kažejo, da lahko redna zmerna fizična aktivnost zmanjša možnost obolenja za mnogimi nalezljivimi, virusnimi in bakterijskimi okužbami.[1][2][3][4][5][6] V nasprotju z zmerno fizično aktivnostjo, katere učinki so splošno sprejeti, so učinki intenzivne vadbe še vedno predmet debate.

Kakšna je razlika med zmerno in intenzivno vadbo?

Zmerna aktivnost se zdi malo težja:

  • Dihanje se pospeši, vendar nam ne zmanjkuje zraka.
  • Potiti se začnemo po približno 10 minutah vadbe.
  • Lahko se pogovarjamo, ne moremo pa peti. 

Intenzivna vadba je izjemno naporna:

  • Dihanje je globoko in hitro.
  • Potiti se začnemo po le nekaj minutah.
  • Ne moremo spregovoriti več kot nekaj besed, brez da bi zajeli sapo.

Vedenje večine imunskih celic v krvnem obtoku se med ali po vadbi na nek način spremeni.[7][8] Desetletja je veljalo splošno prepričanje, da intenzivna vadba za nekaj ur oslabi naš imunski sistem. To prepričanje se je še bolj okrepilo v poznih osemdesetih, ko so raziskave pokazale, da se med tekači maratona pogosteje pojavljajo vnetja dihal, tudi dneve ali celo tedne po tekmovanju. [7][8] Na koncu se je izkazalo, da se je ta študija preveč zanašala na diagnoze, ki so jih postavljali tekači sami. Udeležba na kakršnemkoli javnem dogodku z večjo udeležbo poveča tveganje, da v naše telo pridejo patogeni, ki so prisotni v večji masi ljudi. Morali bi upoštevati tudi ostale dejavnike, ki so bili takrat prisotni, ne le telesno aktivnost. Pogosto so spregledane novejše raziskave, ki trdijo, da lahko intenzivna vadba pripomore k boljši odpornosti na okužbe.[9][10][11] V poskusih, kjer so maratonce dejansko testirali z laboratorijsko opremo, jih je nekaj res imelo vnetja dihal.[12] Kohortna študija, kjer je sodelovalo 1509 Švedov med 20 in 60 letom je razkrila, da so tisti, ki so vadili bolj intenzivno, imeli manjšo možnost za okužbo zgornjih dihal.[13]

Če to pogledamo celotno sliko, nam študije, povezane z vadbo povedo, da ni neposrednih dokazov, ki bi govorili, da intenzivna vadba neposredno vpliva na možnosti za okužbo. Je zdaj, ko se pojavljajo dvomi zaradi koronavirusa še varno vaditi? Je. Vadba bo zmanjšala možnost za okužbo, če se boste držali varnostnih navodil. Ostanite na distanci vsaj 1,5 metra od ostalih in poskrbite za dobro higieno rok. Med vadbo bodo vaše bele krvničke hitreje šle skozi vaše telo, posledično pa bodo zato tudi bolje opravile svojo nalogo – boj proti okužbam.

V kombinaciji z vadbo pa se lahko okužbi izognete tudi tako, da začnete živeti bolj zdravo.

Vaše telo, vključno z imunskim sistemom bo delovalo bolje, če boste:

  • Jedli polnovredno hrano rastlinskega izvora.
  • Se redno gibali.
  • Pazili na svojo telesno težo.
  • Nehali kaditi cigarete – tudi elektronske.
  • Dovolj spali.
  • Se izogibali stresu.
  • Si redno umivali roke.

Reference:

  1. Warburton DER, Bredin SSD. Health benefits of physical activity: a systematic review of current systematic reviews. Curr Opin Cardiol (2017) 32(5):541–10.1097/HCO.0000000000000437 [PubMed]
  2. Pape K, Ryttergaard L, Rotevatn TA, Nielsen BJ, Torp-Pedersen C, Overgaard C, et al. Leisure-time physical activity and the risk of suspected bacterial infections. Med Sci Sports Exerc (2016) 48(9):1737–10.1249/MSS.0000000000000953 [PubMed]
  3. Kostka T, Berthouze SE, Lacour J, Bonnefoy M. The symptomatology of upper respiratory tract infections and exercise in elderly people. Med Sci Sports Exerc (2000) 32(1):46–10.1097/00005768-200001000-00008 [PubMed]
  4. Leveille SG, Gray S, LaCroix AZ, Ferrucci L, Black DJ, Guralnik JM. Physical inactivity and smoking increase risk for serious infections in older women. J Am Geriatr Soc (2000) 48(12):1582–10.1111/j.1532-5415.2000.tb03867.x [PubMed]
  5. Romaniszyn D, Pobiega M, Wojkowska-Mach J, Chmielarczyk A, Gryglewska B, Adamski P, et al. The general status of patients and limited physical activity as risk factors of methicillin-resistant Staphylococcus aureus occurrence in long-term care facilities residents in Krakow, Poland. BMC Infect Dis (2014) 14:271.10.1186/1471-2334-14-271 [PubMed]
  6. Baik I, Curhan GC, Rimm EB, Bendich A, Willett WC, Fawzi WW. A prospective study of age and lifestyle factors in relation to community-acquired pneumonia in US men and women. Arch Intern Med (2000) 160(20):3082–10.1001/archinte.160.20.3082 [PubMed]
  7. Nieman DC, Johanssen LM, Lee JW, Arabatzis K. Infectious episodes in runners before and after the Los Angeles Marathon. J Sports Med Phys Fitness (1990) 30(3):316– [PubMed]
  8. Peters EM, Bateman ED. Ultramarathon running and upper respiratory tract infections. An epidemiological survey. S Afr Med J (1983) 64(15):582– [PubMed]
  9. Hellard P, Avalos M, Guimaraes F, Toussaint JF, Pyne DB. Training-related risk of common illnesses in elite swimmers over a 4-yr period. Med Sci Sports Exerc (2015) 47(4):698–10.1249/MSS.0000000000000461 [PubMed]
  10. Hoffman MD, Krishnan E. Health and exercise-related medical issues among 1,212 ultramarathon runners: baseline findings from the Ultrarunners Longitudinal TRAcking (ULTRA) study. PLoS One (2014) 9(1):e83867.10.1371/journal.pone.0083867 [PubMed]
  11. Hoffman MD, Fogard K. Demographic characteristics of 161-km ultramarathon runners. Res Sports Med (2012) 20(1):59–10.1080/15438627.2012.634707 [PubMed]
  12. Spence L, Brown WJ, Pyne DB, Nissen MD, Sloots TP, McCormack JG, et al. Incidence, etiology, and symptomatology of upper respiratory illness in elite athletes. Med Sci Sports Exerc (2007) 39(4):577–10.1249/mss.0b013e31802e851a [PubMed]
  13. Fondell E, Lagerros YT, Sundberg CJ, Lekander M, Balter O, Rothman KJ, et al. Physical activity, stress, and self-reported upper respiratory tract infection. Med Sci Sports Exerc (2011) 43(2):272–10.1249/MSS.0b013e3181edf108 [PubMed]

Prevedeno z dovoljenjem T. Colin Campbell Center for Nutritional Studies (nutritionalstudies.org)

Vir: https://nutritionstudies.org/vigorous-exercise-and-viral-infections/