Ljudje potrebujemo natrij, ne sol. Sol je spojina, ki vsebuje natrij.

S polnovredno rastlinsko prehrano enostavno zadostimo našim dnevnim potrebam po natriju.

Potreba po natriju je tako nizka, da jo s hrano v telo vnesemo tako enostavno, da dnevne priporočene vrednosti (RDA) za natrij niti ne obstajajo. Ameriška nacionalna akademija znanosti (NAS) pravi, da lahko ljudje preživijo tudi s samo 125 mg natrija dnevno. Polnovredna rastlinska prehrana pa že sama po sebi vsebuje 300–500 mg natrija dnevno.

Inštitut medicine (IOM, Institute of Medicine), ki je veja NAS, priporoča, naj zdravi ljudje omejijo svoj vnos natrija na ne več kot 1200–1500 mg dnevno. Za zgornjo mejo velja 2300 mg natrija dnevno – redno preseganje te mejo je zdravju škodljivo. Prav tako pa priznavajo, da zdrav človek potrebuje manj kot 500 mg natrija dnevno, kar je količina, ki jo lahko enostavno dobimo s polnovredno rastlinsko prehrano brez dodajanja soli.

Najresnejše težave v neravnovesju elektrolitov povzročajo anomalije v količini natrija, kalija in kalcija. Preveliko znižanje natrija v krvi imenujemo hiponatremija. Vendar nivo natrija v krvi, kar je osnova za hiponatremijo, ni direktno povezan z vnosom natrija s prehrano:

Če je bila torej nekomu že večkrat postavljena diagnoza hiponatremija, se v telesu dogajajo druge stvari, ki jih moramo urediti in če jih ne uredimo, lahko vodijo k večjim problemom.

Vzroki za hiponatremijo vključujejo:

  • opekline,
  • kongestivno srčno popuščanje,
  • diareja,
  • diuretična zdravila, ki povečajo izločanje urina,
  • bolezni ledvic,
  • ciroza jeter,
  • sindrom neustreznega izločanja antidiuretičnega hormona,
  • bruhanje,
  • različna rakava obolenja.

Zdravljenje se razlikuje odvisno od vzroka, vendar vnos natrija s prehrano ni način zdravljenja hiponatermije.

Viri:

http://www.jeffnovick.com/RD/Articles/Entries/2012/3/28_The_Truth_About_Sea_Salt.html

http://drmcdougall.com/forums/viewtopic.php?f=22&t=23557

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/000394.htm