Ali lahko s tako prehrano brez problema zaužijemo dovolj kalorij, glede na to, da vsebuje tako malo maščob?

Povsem zmotno je razmišljanje, da nas lahko nasitijo samo maščobe. Res je, da maščobe v primerjavi z ogljikovimi hidrati (OH) vsebujejo dvakrat več kalorij kot katerokoli drugo živilo (primer: 1 g OH vsebuje 4 kalorije, 1 g maščob pa 9 kalorij). Na prehrani, ki temelji na škrobu (OH), lahko prav tako vnesemo dovolj kalorij, brez da bi nas skrbelo, če smo pojedli dovolj. Ravno zato, ker so procesirane maščobe in sladkorji izključeni iz jedilnika, se lahko brez slabe vesti najemo hrane, ki je večinoma sestavljena iz krompirja, sladkega krompirja, riža, stročnic, žit, sadja in zelenjave. Bistveno je, da svoje obroke koncentriramo okoli škrobnih živil, ki vsebujejo dovolj kalorij. Splošno navodilo je, da napolnite 1/3 do največ 1/2 krožnika z zelenjavo, ostalo pa s polnovrednimi škrobnimi rastlinami. Pri takšni prehrani sploh ni bistveno tisto, kar izključiš, temveč tisto, kar vključiš v svoj jedilnik. Če boš na svoj krožnik vključil čim večji izbor polnovrednih škrobnih rastlin, ne boš rabil šteti kalorije, saj ti bo telo samo povedalo, kdaj si sit.

Ali ni takšna hrana neokusna?

Prav nasprotno! Takšna prehrana je lahko zelo okusna. Ljudje so večinoma navajeni, da mora biti vsaka hrana slana, sladka in/ali mastna. Na tem prehranjevanju se človek navadi ponovno okušati naravne okuse jedi, saj se brbončice po par tednih prilagodijo na manj intenzivne okuse. Za okusnost pa se lahko poskrbi s celo vrsto različnih začimb. Največjo skrb glede okusa pri tej prehrani predstavlja sol. Vendar vas ne rabi skrbeti, saj sol ni popolnoma izključena iz jedilnika. Dejstvo je, da lahko uporabite sol, vendar naj bo v mejah smernic, ki jih priporočamo (nič ni narobe, če soli sploh ne dodajate, priporočeno pa je največ do 1300 mg natrija dnevno, kar predstavlja zraven natrija, ki je že v prehrani, nekaj manj kot pol čajne žličke). Vendar se naj sol doda šele na že postreženo jed, po površini, nikoli med pripravo jedi, saj se v slednjem primeru porazgubi okus dodane soli. Najbolj pomembna je uporaba začimb, s katerimi lahko brez problema nadomestimo slani okus, ki ga na začetku vsi najbolj pogrešajo.

Kaj naj jem, ko mi pade sladkor oz. ko si zaželim nekaj sladkega, npr. čokolado?

Kadar vam čez dan ali zvečer pade sladkor, je to pokazatelj, da zjutraj niste dovolj jedli. Kadar jemo hrano, ki je preveč procesirana, je naše telo navajeno, da nivo sladkorja v krvi ves čas niha. To vas lahko na začetku moti. Vendar boste sčasoma s takšno prehrano, ki jo priporočamo, sami poskrbeli, da se bo nivo sladkorja uravnal. Zjutraj je potrebno pojesti dovolj škrobnih živil, npr. kosmiče, ki jim dodamo sadje. Popoldne pojeste dovolj obilen škrobni obrok, zvečer pa zelenjavno juho ali zelenjavno solato. Prav nič ni narobe, če imate čez dan tudi več manjših obrokov. Velja pravilo, da če ste lačni, jejte (iz seznama priporočenih živil). Če imate težave z željo po sladkem, pa raje posezite po svežem sadju kot po procesiranem sladkorju. Včasih pomaga, če popijete kozarec ali dva vode.

Ali se da na ta način prehranjevati na dolgi rok?

Seveda. Spomnite se, kako trenutno živijo tradicionalna ljudstva na podeželju Azije, Afrike in Amerike. Spomnite se, kako so nekoč živeli ljudje na slovenskem podeželju. Ljudje so večinoma jedli polnovredno rastlinsko prehrano in tako najbolje uspevali. Tak način prehranjevanja, ki izključuje vse živalske izdelke ter v zameno ponuja samo polnovredne rastline, je na dolgi rok zelo koristen in zdrav. Dokaz so programi dr. Johna McDougalla, dr. Neala Barnarda, dr. Caldwella Esselstyna, dr. Deana Ornisha, dr. Michaela Klaperja in drugih – vsi našteti zdravniki imajo več desetletne izkušnje na področju polnovrednega nizko maščobnega rastlinskega prehranjevanja in v svoji karieri beležijo samo uspehe. Njihove klinike in terapije, kjer paciente zdravijo z zdravo rastlinsko prehrano, so dobro poznane in veljajo za zelo uspešne. Tak način prehranjevanja se je do sedaj povsod izkazal za zelo zdrav tudi na dolgi rok.